Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Basisprincipes praktijkonderzoek.
Authors: ---
ISBN: 9789044126778 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel er talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien (Bron: covertekst)


Book
De ziel van de stiel : maatschappelijk assistenten en hun beroep: bouwstenen voor een gedeeld verhaal
Author:
ISBN: 9789038211640 Year: 2007 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk is de neerslag van een zoektocht naar de eigenheid van het beroep van maatschappelijk assistenten, waarbij het uitgangspunt is dat deze "identiteitsvraag" van maatschappelijk assistenten geen probleem is, maar een noodzakelijk element voor een beroep dat zich richt op welzijn: op zich een maatschappelijk bepaald begrip. Reflectie, discussie, dialoog over de eigen beroepsidentiteit is bovendien een belangrijk aspect van zelfbepaling en beroepsvorming van binnenuit. Juist omdat hun beroepsidentiteit veranderlijk is en dus communiceerbaar moet blijven, hebben maatschappelijk assistenten hiertoe een eigen, door het beroep gedeelde dialoog-cultuur nodig. Dit werk beoogt hiertoe een bijdrage te leveren. Inhoudsopgave : I. MAATSCHAPPELIJK ASSISTENTEN OEFENEN EEN BEROEP UIT I.1. Inleiding I.2. Beroep of professie? I.3. Visies op professionalisering II RECHTEN EN PLICHTEN VAN MATSCHAPPELIJK ASSISTENTEN II.1. Inleiding II.2 Beroepstitel II.3 Beroepsgeheim en geheimhoudingsplicht II.4. De wet op de bescherming van de persoonsgegevens III MAATSCHAPPELIJK ASSISTENTEN ZIJN REFLEXIEVE DOENERS III.1. Inleiding III.2. Beroepsethiek, accountability, discours? III.3 Sociaal-historische evolutie van ethiek en moraal III.4 Filosofische perspectieven op beroepsethiek


Book
Praktijkonderzoek voor bachelors : leidraad voor studenten bij het (af)studeren in het competentiegericht hbo
Author:
ISBN: 9789046900024 9046900029 Year: 2013 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studeren aan het huidige, competentiegerichte hbo vraagt van studenten specifieke kennis, vaardigheden en ervaring. Vooral het projectmatig opzetten en uitvoeren van een praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet zomaar vanzelf te kunnen. Dit boek behandelt in tien stappen de competenties die zij hiervoor nodig hebben. Het is daarmee een leidraad voor hbo-studenten die hun studie tot een goed einde willen brengen. Jef Mertens behandelt niet alleen de regels voor praktijkonderzoek, maar ook het hele traject vanaf de onderzoeksopzet tot en met de scriptie waarmee de student als bachelor afstudeert. Het boek is geschikt voor voltijd- en deeltijdstudenten binnen drie opleidingsclusters: Organisatie, bedrijf en bestuur, Mens en maatschappij, en Techniek en natuur.


Book
Persoonlijk en professioneel ontmoeten : een theorie over relationele en communicatieve vaardigheden
Authors: ---
ISBN: 9044115618 9044115634 Year: 2006 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld om zichzelf beter te leren kennen in de omgang met de ander en om de professionele communicatie met de eigen doelgroepen en medewerkers te optimaliseren. Het biedt theoretische achtergrond, praktijkvoorbeelden, leerdoelen en verwerkingsopdrachten voor de elementaire relationele en communicatieve vaardigheden; ethische attituden en aanbevolen literatuur krijgen voldoende aandacht.


Book
Diversiteit in het hoger onderwijs : van theoretisch kader naar praktijkgerichte verandering
Authors: --- ---
ISBN: 9789461171245 9461171242 Year: 2021 Publisher: Brussel ASP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Diversiteit is een maatschappelijke realiteit, toch is deze diversiteit nog te veel afwezig in het hoger onderwijs. Universiteiten en hogescholen zijn zich bewust van dit contrast, maar hoe doen we dat, meer diversiteit binnenbrengen in het hoger onderwijs en waar hebben we het dan precies over? Het gaat over diversiteit in de studentenpopulatie, maar ook in het personeelsbestand. Het gaat over toegankelijkheid voor studenten met een beperking, omgaan met meertaligheid en het ruimte geven aan niet-Westerse perspectieven in de opleidingen. Het gaat over aandacht hebben voor individuele noden en behoeften van studenten en personeelsleden en het creëren van een omgeving waarin iedereen zijn plek vindt. Het gaat over het aanbieden van inclusief en kwaliteitsvol hoger onderwijs.In dit boek laten we uiteenlopende stemmen uit Vlaanderen en Nederland aan het woord en bieden we zowel praktijkvoorbeelden als theoretische reflecties. Het boek spreekt alle actoren binnen het hoger onderwijs aan, docenten, lerarenopleiders, studenten en ondersteunend personeel, en presenteert een toekomstgericht kader om werk te maken van diversiteit in het hoger onderwijs.Diversiteit in het hoger onderwijs is ontstaan vanuit het netwerk "Docenten voor Diversiteit", een groep van docenten uit het Vlaamse hoger onderwijs, die via samenwerking en uitwisseling de participatie van kansengroepen in het hoger onderwijs willen versterken.https://www.aspeditions.be/nl-be/book/diversiteit-in-het-hoger-onderwijs/18279.htm


Book
Competentiemanagement : persoonlijk ontwikkelplan
Authors: --- ---
ISBN: 9001347878 9789001347871 Year: 2004 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een praktisch en toegankelijk boekje over ontwikkeling van competenties. Het is geschreven voor alle hbo-opleidingen met een competentiegericht curriculum, en voor alle studenten die meer willen weten over hun eigen sterkten en verbeterpunten. Alle hoofdstukken staan vol met opdrachten en tests.


Book
Iedereen competent : handleiding voor competentiemanagement dat werkt
Author:
ISBN: 9020959239 9789020959239 Year: 2005 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competentiemanagement is definitief doorgebroken. Niet alleen in de bedrijven, maar ook in het onderwijs, de welzijnssector, de ziekenhuizen, de overheidssector, enzovoort. Deze volledig herziene editie van Iedereen competent biedt niet alleen inzicht in de aard van competenties en van competentiemanagement. Het boek is ook een handleiding om competentieprofielen op te stellen en om competenties te beoordelen. Het geeft een realistische kijk op de ontwikkelbaarheid van competenties. De inzichten en modellen worden aangevuld door resultaten uit wetenschappelijk onderzoek en door de recentste ontwikkelingen. De auteur reikt ook een aantal ondersteunende instrumenten aan en illustreert het boek met meerdere praktijkcases en voorbeelden, die blijk geven van een grote variëteit aan benaderingen op de werkvloer. Het boek richt zich tot algemeen managers en HR-professionals in bedrijven, instellingen of organisaties en tot iedereen die beroepshalve met de problematiek te maken heeft. (Bron: covertekst)


Book
Innovatief evalueren in het hoger onderwijs : leerwegonafhankelijk summatief toetsen
Authors: --- ---
ISBN: 9789020995787 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competentie-ontwikkelend onderwijs, aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt, flexibilisering, levenslang leren, een toenemende juridisering ... Dit zijn slechts enkele ontwikkelingen die het hoger onderwijs in een snel tempo drastisch veranderen. Toetsbeleid en toetspraktijken dienen aan te sluiten bij dit nieuwe hoger onderwijs.Innovatief evalueren in het hoger onderwijs gaat de mogelijkheden na van leerwegonafhankelijk summatief toetsen. Is leerwegonafhankelijk summatief toetsen een piste voor de toekomst? Wat zijn dimensies en kenmerken van leerwegonafhankelijke summatief toetsen? Hoe kan leerwegonafhankelijk summatief toetsen concreet worden vormgegeven? Wat zijn voor- en nadelen van leerwegonafhankelijk summatief toetsen? Wat zijn noodzakelijke onderwijskundige, juridische en beleidsmatige randvoorwaarden?


Book
Statistiek in modules : een niet-wiskundige aanpak voor het HOBU
Authors: ---
ISBN: 903097625X Year: 1992 Publisher: Leuven Wolters

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by